Selekce | Recenze

By Booklover Niky - ledna 01, 2017

SelekceAhoj! Dnes jsem se rozhodla pro recenzi na knihu Selekce od Kiery Cassové. Doufám, že se vám můj 1. článek v roce 2017 bude líbit.

Selekce (287 str.) - Kiera Cassová

Hlavní hrdinkou tohoto příběhu je America Singerová, obyvatelka Illey a příslušnice Páté kasty. V tomto, dalo by se říci dystopickém, příběhu nás Kiera Cassová seznamuje s královstvím Illeá, na území bývalé Severní Ameriky, ve kterém jsou obyvatelé zařazeni do kast. Kasta První je královská a kasta Osmá jsou bezdomovci, trestanci, ... Kromě toho, že vám číslo kasty udává roli ve společnosti, udává také vaše povolání, např. Pátá kasta jsou umělci. Stručně jsem vám objasnila, v jakém světě se vše odehravá, ale teď k samotnému příběhu.
Když nasledník trůnu, v tomto případě princ Maxon, dosáhne určitého věku, vyhlásí se Selekce. Selekce je televizní show, ve které si princ vybírá svou nastávající. Jelikož je země rozdělena na 35 provincií, tak se z každé vybere 1 dívka. Teď se dostáváme k Americe Singerové, Páté z Karolíny, jíž přijde do schránky dopis s nabídkou o účast v soutěži o princovo srdce. America však, asi jako jediná, neslaví, ale truchlí. Ona už si totiž svého prince našla a tím je Aspen z Šesté kasty. Což by problém nebyl pokud by Aspen byl v kastě vyšší. Pokud se totiž chce dívka vdát za příslušníka nižší kasty znamená to hrozné papírování a čekání a také by America byla o kastu níž. Tvrdohlavé Americe je to však jedno a i tak se potají schází po večerech s Aspenem (což je taky zakázané). O jejím románku však rodiče neví a přemlouvají ji, aby se přihlásila. A co víc Aspen ji také přemlouvá, protože chce, aby měla lepší život. America se nakonec přihlásí s pocitem, že je nemožné, aby jí vybrali. Proto byla také tak šokována, když jí vyhlásili. S Americou a 34 dalšími dívkami se přesouváme do paláce, kde na ně čeká neodolatelný princ Maxon Schreave. Při jejich prvním seznámení byla America velmi naštvaná a vylévala si svůj hněv na princi, ten ji však odpustil poté, co se mu America omluvila. America, i přesto že pořád myslí na Aspena, se sbližuje s Maxonem. A začíná přemýšlet, jestli Aspen nebo Maxon.

Kniha byla velmi čtivá a moc se mi líbila. Nápad absolutní monarchie s kastami je velmi zajímavý. Líbilo se mi také, jak kniha rychle plynula. To vše doplňuje nádherná modrá obálka. Nemám knize co vytknout, a proto ji hodnotím 5/5.